Sign in to follow this  
Followers 0
Falken

Program att använda för att "spela in" när man spelar!

4 posts in this topic

Hej!

Jag tänkte starta denna tråden för att få en samlad lista över program att använda för att spela in när du spelar vid ev Ban requests, Compensation, RDM, VDM etc etc...
Jag är själv bekväm och har lyxen att ha Shadowplay, men det finns den skara spelare som inte har en aning om vad det finns för program!
Vet du några? Fyll då gärna på nedan i kommentarer! ;)

För dom som inte kan använda Shadowplay finns det ett liknande program som heter Raptr och fungerar alldeles utmärkt för att spela in bevis med. Jag använde det när jag hade ett annat grafikkort som ej var Nvidia. 

Kan tipsa om OBS! Open  Broadcaster Software:) har en lite sämre dator och har inte tillgång till shadowplay så testade att köra med detta program . Märker ingen skillnad på fps fast jag recordar samtidigt som jag spelar .Har inte hittat ifall det har någon funktion liknande shadow play att du kan trycka på en bind för att spara senaste 10-20 min utan att jag startar recorden när jag börjar spela och sen när något händer så tabbar jag ner och slutar spela in . Tar inte allt för mycket plats heller utan en vid på 3 timmar tar ungefär 3 gig så skulle de va att man inte har så mycket plats så är de bara att radera efterhand som du spelar så inte din hårdisk fylls upp.. Men för mig funkar det sjukt bra :D  Förvånad blev jag .  Men när jag testa Raptr som ovan nämnde fick jag fps drops och laggspikes tyvärr!  
Här har ni länk till OBS  --> https://obsproject.com/  <--  . skulle någon behöva hjälp med programet så finns jag nästan alltid på ts bara dra iväg ett pm Mvh kamel 

plays.tv - Tar ingen kraft på datorn, spelar in hela din session online.

Shadowplay (nVidia)