Drazh

Admins fruktansvärt dåliga kommunikation

11 posts in this topic

Sedan ett par veckor tillbaka nu så har flera förändringar till faktioner skett utan någon som hels kommunikation mellan admin kåren och medlemmarna i den drabbade faktionen.

Detta skapar en stark misstro mot admin kåren i dess helhet och dess kompitens.

Att det ska vara så svårt att diskutera stora förändringar innan man applicerar dom med faktionerna som är berörda är för mig helt oförståligt.

Som medlem i NATO ser och hör jag många av våra medlemmar som kämpar dagligen med att få in fler spelare på våran server, som är online fast det inte finns något att göra bara för att öka spelarantalet, som bygger för servern/ eller gör skins bara för att avlasta eller hjälpa admin kåren. 

Med detta i åtanke så tycker jag att dom förtjänar att få vara en del av besluten som påverkar det som dom lägger så mycket tid i !

Med detta sagt så tar jag personligen avstånd från servern tills dess att admin kåren visar lite mer respekt för sina spelare.

Jag började här på Secretone för väldigt länge sedan, och fast vi har haft våra meningsskillnader så har detta alltid varit 'hem' så att säga.

Därför hoppas jag att detta bara är en kort fas som vi snabbt kommer förbi.

Mvh Lieutenant Drazh-NATO

9 people like this

Varför vi tog bort marshall var för att den använder på fel sett varje gång den togs ut användes för att scouta med tex. Och varför vi satt pris igen på vapen är för att ni värka inte bry sig ifall ni tappar mxm eller 7.62 där av vi satt tillbaka priserna för att ni ska lära er att det svider att köpa ut en och dö i en onödig fight gäller samma med rebellerna deras priser har också höjts sedan priserna på vapnen Nato har är billigt mot för vad vapnen kostade tidigare innan vi satte 0 på allt och som en nato skrev till mig "men om vi inte dödar får vi inte häller pengar ifrån bountyn" meningen är att ni ska använda dödligt som sista utväg ni får bara 50% av bountyn ifall ni dödar och 100% ifall ni skickar dom till jail meningen att vi har höjt priserna är att få fram mer Rp än att skjuta. Alla ändringar kommer tas upp vid factions mötet i veckan som kommer som är menat att rensa luften mellan Nato och Rebellerna 

Posted (edited)

Riktigt bra skrivit Drazh! Håller med!

11 minutes ago, Daniel said:

Varför vi tog bort marshall var för att den använder på fel sett varje gång den togs ut användes för att scouta med tex. Och varför vi satt pris igen på vapen är för att ni värka inte bry sig ifall ni tappar mxm eller 7.62 där av vi satt tillbaka priserna för att ni ska lära er att det svider att köpa ut en och dö i en onödig fight gäller samma med rebellerna deras priser har också höjts sedan priserna på vapnen Nato har är billigt mot för vad vapnen kostade tidigare innan vi satte 0 på allt och som en nato skrev till mig "men om vi inte dödar får vi inte häller pengar ifrån bountyn" meningen är att ni ska använda dödligt som sista utväg ni får bara 50% av bountyn ifall ni dödar och 100% ifall ni skickar dom till jail meningen att vi har höjt priserna är att få fram mer Rp än att skjuta. Alla ändringar kommer tas upp vid factions mötet i veckan som kommer som är menat att rensa luften mellan Nato och Rebellerna 

Hade det inte varit bättre att diskutera detta med nato innan ni lägger in allt/gör stora ändringar?

Om vi inte har någon kommunikation mellan faktionerna och admins så kommer det inte sluta bra

Edited by Perzonee
7 people like this

Håller med dig Drazh.

+ med denna uppdateringen/patchen får jag lite throwback till hur dåligt dem flesta tyckte det var med att ni tog bort one life rule...

4 people like this

Posted (edited)

10 minutes ago, Daniel said:

Frågan kvarstår ju dock, varför kom ingen info om det förrän nu?

Sen kan ju Jag tycka att det är onödigt att "bestraffa" Nato på nåt sånt där sätt pga. brist på RP. Spelarna i Nato är ju dom som bjuder på mest RP på servern. Känns ju kanske då mer viktigt att ta itu med något som t.ex. det som hände med skiftet hos rebellerna med ny ledning osv.

Edited by Kottar
5 people like this

Just now, Kottar said:

Frågan kvarstår ju dock, varför kom ingen info om det förrän nu?

Sen kan ju Jag tycka att det är onödigt att "bestraffa" Nato på nåt sänt där sätt pga. brist på RP. Spelarna i Nato är ju dom som bjuder på mest RP på servern. Känns ju kanske då mer viktigt att ta itu med något som t.ex. det som hände med skiftet hos rebellerna med ny ledning osv.

Håller både med Drazh, Perzonee, Alex och KOTTAR! 

Jag stöttar Orginalposten till 110%! 

1 person likes this

Vi admins kom ju ner och pratade med er, och då kom vi överens om att vi skulle ha ett faktionsmöte i början av veckan som kommer och även då skulle vi ta upp frågor angående faktioner. Vi kom också överens att en admin kommer sitta med på Natos söndags möten.

Det här med dålig kommunikation är ju bara något vi kan förbättra.

// Adolf

Posted (edited)

11 hours ago, Feffe said:

Vi admins kom ju ner och pratade med er, och då kom vi överens om att vi skulle ha ett faktionsmöte i början av veckan som kommer och även då skulle vi ta upp frågor angående faktioner. Vi kom också överens att en admin kommer sitta med på Natos söndags möten.

Det här med dålig kommunikation är ju bara något vi kan förbättra.

// Adolf

Ja, detta gjorde ni EFTER allt hade hänt. Sen när ni hade lämnat kanalen så kom patchen, vi alla blev ganska chockade när vi fick se priserna i shopen. Därför ville vi prata med er, då skickade ni ner mange som en slagpåse när han inte ens var särskilt insatt i just denna patch. Då skrev jag till dig (edit, jag skrev till danne. My bad!) och bad om att du skulle hoppa ner och diskutera detta. Men som vanligt fick jag inget svar.

Edited by Perzonee
5 people like this

1 minute ago, Perzonee said:

Ja, detta gjorde ni EFTER allt hade hänt. Sen när ni hade lämnat kanalen så kom patchen, vi alla blev ganska chockade när vi fick se priserna i shopen. Därför ville vi prata med er, då skickade ni ner mange som en slagpåse när han inte ens var särskilt insatt i just denna patch. Då skrev jag till dig och bad om att du skulle hoppa ner och diskutera detta. Men som vanligt fick jag inget svar.

Vi måste ju balansera saker på servern, vi kan ju inte hoppa runt i alla kanaler på teamspeak och fråga var och en om vad dom tycker om just den ändringen etc.

När jag var poliskapten så kostade en mx 300k att köpa ut etc. Att geara upp fullt för en Corpral så kostade det strax under 400k. På den tiden så valde vi att inte ta vissa fighter då man ska värdesätta sitt liv före en fight. Jag gick plus minus noll vissa dagar, men när jag väl kastade in nån i fängelset så fick man en hel del cash. Se till att använda wanted list och slänga på dom saker som finns där "Pissig attityd etc" så kommer ni upp till en lagom summa pengar. Är det så att ni inte går runt på det så får vi öka bounty priserna lite.

Mr.Morgan är den enda som har skrivit till mig så nej!

//Adolf

Posted (edited)

4 minutes ago, Feffe said:

Vi måste ju balansera saker på servern, vi kan ju inte hoppa runt i alla kanaler på teamspeak och fråga var och en om vad dom tycker om just den ändringen etc.

När jag var poliskapten så kostade en mx 300k att köpa ut etc. Att geara upp fullt för en Corpral så kostade det strax under 400k. På den tiden så valde vi att inte ta vissa fighter då man ska värdesätta sitt liv före en fight. Jag gick plus minus noll vissa dagar, men när jag väl kastade in nån i fängelset så fick man en hel del cash. Se till att använda wanted list och slänga på dom saker som finns där "Pissig attityd etc" så kommer ni upp till en lagom summa pengar. Är det så att ni inte går runt på det så får vi öka bounty priserna lite.

//Adolf

Ja, men när du var poliskapten så fanns det civs på servern. Vi går knappt plus något alls just nu. I genomsnitt har folk bountys på HÖGST 250k, och man tar någon och slänger i fängelset typ en gång i veckan pga spelarantalet på servern. 

Hade gärna tagit detta med er på TS direkt, tycker personligen inte att det ser jättesnyggt ut att ha sånna här diskusioner på forumet, men vi har inte direkt något val.

Edited by Perzonee
3 people like this

Posted (edited)

9 hours ago, Feffe said:

//Adolf

Vill inte sitta hela natten o ha krig här i kommentarerna men det handlar inte om att hoppa in o alla ts kanaler det handlar om att kanske hoppa in o fråga dem det berör mest och prata med ledarna av factionerna. Även kanske lägga ut en poll om vad exakt som kommer hända och vad allt kommer innebära så man får va delaktig i beslutet.

Edited by alex17389
3 people like this