Sign in to follow this  
Followers 0
Jax

Tjenare, villka gäng finns på servern o vad har ni för agendor?

6 posts in this topic

vet att detta är fel plats att skriva detta på då det trots allt finns en "gang area" på hemsidan. men är nyfiken finns så många gäng o springer på så många olika TAGs ingame när jag spelar som polis. men vet för det mesta inte vad de står för eller vad de vill ha kontroll över/förändra. så tänkte kolla om inte några av er som spelar i dessa gäng kan lägga en kortbeskrivning om sitt gäng. att ha en agenda gör ert gäng mer verkligt på servern. det gör er mer påtagliga. vill ni ha kontroll över knarkhandeln så är det inte längre att rånbögmörda om man rånar folk som farmar knark o betalar rebellerna osv. det tar en vidare till nästa nivå. om er agenda är att slåss mot staten o ni visar det för rebellerna tex så kommer de antagligen att stödja er i er kamp osv. vore därför kul att få se vad ni står för. (detta är på forumet så kan ju inte användas ingame. men visar ni er agenda ingame sen också så kan den ju användas ingame. bara jag som e nyfiken alltså. inget som kommer användas för eller emot er ingame) 

2 people like this

Bra post! Mer sådant här. I Altis Life har du som spelare chans att skapa din egna karaktär och forma hela din spelupplevelse. Istället för att få en utstakad karaktär så som tex i GTA V. Dock så missuppfattar 95% av alla spelare detta och blir exakt likadana. Man blir en elak jävel som tillsammans med sina kompisar åker runt och rånar allt man ser. Det kvittar om det är poliser eller äppelplockare i Kavala.

Jag har kört som Kjell Kriminell i ca 2 år nu. Med Kjell så har jag en agenda. Jag kör inga tyngre droger då jag är en gammal missbrukare och hatar dessa tunga droger förutom dem "medicinska". Kjell är en småkriminell gubbe som glider runt på Altis och letar efter saker att stjäla. Jag rånar helst inte folk då jag ofta är obeväpnad och inte är någon mördare. Jag jagar inte livet ur polisen för att få tag på deras gear osv.

Detta blir väldigt svårt om man redan när man loggar in döper sin karaktär till monsterkiller123 eller nåt så klyschigt som Pablo Escobar bara för att det går en TV serie om denna personen. Om alla spelare på Secretones server hade tagit sig en ordentlig funderare med detta i åtanke så hade det blivit en jävligt grym spelupplevelse för alla på servern. 

Men tyvärr så vill väl 95% vara en elak jävel som rånar allt han ser. 

6 people like this

Jag är en elak jävel som rånar allt jag ser

Ja du ingår i dem 95% som inte kan komma på något eget.

3 people like this

3 hours ago, Kjell Kriminell said:

Ja du ingår i dem 95% som inte kan komma på något eget.

Tack, du är snäll.

En paranoid missbrukare som försöker ta sig in i droghandeln och leta kontakter bland de illegala ligorna som finns på ön. Tyvärr så misslyckas man alltför ofta. Blir ofta så att man blir rånad på de olika substanser man har köpt in för att sälja vidare eller så konsumeras dessa droger innan man hinner bli rånad! Vaga försök att vara listig och hålla sig borta från trubbel med polisen men det är en aning svårt när man står där med pistolen riktat mot kassörskan i den lilla bensinmacken.

Inkomstkälla: Mackrån (Misslyckas 9/10 gånger)

3 people like this